Twist

Voordelen van gedraaide Yoga oefeningen

1. Gedraaide Yoga oefeningen zorgen voor meer flexibiliteit in de rug. Zo kan het zijn dat naarmate je ouder wordt, de rug minder flexibel wordt. Maar ook worden de rugspieren minder soepel bij uitvoeren van een zittend beroep.

Door de spieren en gewrichten doormiddel van gedraaide Yoga oefeningen soepel te houden, creëer je meer flexibiliteit. De wervels worden afzonderlijk van elkaar bewogen en dat werkt erg positief.

2. Diverse buikspieren worden gestimuleerd.

3. Ook kun je doormiddel van gedraaide Yoga oefeningen de rugspieren, borstspieren en schouders beter ontspannen. Denk hierbij vooral aan de liggende oefeningen.
Dit bereik je vooral door langer in de houding te blijven zitten, staan of liggen. Daarbij gebruik je de Yoga ademhaling en laat je op iedere uitademing de spanning in het lichaam los.

4. Daarnaast wordt de doorbloeding in het lichaam en in de organen gestimuleerd. Er wordt meer zuurstofrijk bloed door het lichaam gepompt en de afvalstoffen worden sneller afgevoerd. Ook kun je minder last hebben van een opgeblazen gevoel. Daarnaast kun je ook minder problemen ervaren met de spijsvertering.

5. Als je last hebt van stress of slaapproblemen, kunnen gedraaide Yoga houdingen je veel ontspanning bieden. Sluit de ogen in de zittende of liggende houding en concentreer je op de volledige Yoga ademhaling.

6. Gedraaide Yoga houdingen activeren daarnaast Samana Vayu. Samana Vayu is een van de vijf Vayus en zorgt voor balans en stabiliteit. Het activeren van Samana Vayu stimuleert de spijsvertering, verzamelt de energie in het lichaam en is verbonden met het derde chakra.