Simhasana ademhaling

De adem van Lion zal gek aanvoelen; het zal enig gemak introduceren en je eraan herinneren dat je yoga niet te serieus moet nemen. Als je oververhit raakt, probeer deze adem dan wat stoom af te blazen. Je ziet er gek uit, wat een deel van de reden kan zijn waarom het zo goed voelt. Het wordt vaak ’s morgens als eerste uitgevoerd om je op te warmen en je energie te verhogen.

Hoe Lion’s Breath doen

  1. Om deze ademhaling te oefenen wanneer je in rust bent, kom je op je knieën. Iyengar instrueert je om je enkels onder je stoel door te kruisen. Je kunt deze adem ook gebruiken in een houding die je een tijdje kunt vasthouden.
  2. Strek je armen en strek je vingers uit.
  3. Adem in door je neus.
  4. Adem krachtig uit door de mond en maak een “ha” -geluid. Terwijl je uitademt, open je je mond wijd en steek je je tong zo ver mogelijk naar je kin.
  5. Breng je drishti (interne focus) naar je derde oog (midden van je voorhoofd) of naar het puntje van je neus terwijl je uitademt.
  6. Adem in en keer terug naar een neutraal gezicht.
  7. Herhaal 4-6 keer. Indien je de benen gekruisd hebt dan wissel je halverwege.